fbpx
Nyugodt Építkezés Információs Iroda

A Nyugodt Építkezés Információs Keretrendszer feltételrendszere

A háttérellenőrzés a Nyugodt Építkezés Információs Iroda által végrehajtott, szisztematikus és dokumentált folyamat, amely megállapítja, hogy az igénylő gazdálkodó szervezet megfelel a Működési Szabályzatában előírt ávilágítási rendszer által támasztott elvárásoknak.

STOP – ÁLLÍTSUK MEG A KONTÁROKAT!

Nyugodt Építkezés Információs Keretrendszer

A felvétel a RenoPont Partner Program bemutatkozó napján készült.

A RenoPont Energetikai Otthonfelújítási Központ ajánlott kivitelező partnerei megfelelőségét is a Nyugodt Építkezés Információs Keretrendszer biztosítja.

Ellenőrzött piaci magatartás

Ellenőrzött törvényességi háttér

Ellenőrzött pénzügyi stabilitás

Ellenőrzött szakmai háttér

Átvilágítás ellenőrző lista

A háttérellenőrzés a vizsgált gazdálkodó szervezet valamennyi természetes személy tulajdonosára, vezető tisztségviselőjére és az érdekeltségi körükbe tartozó cégekre is kiterjed.

Az ávilágítás során többek között a következőket ellenőrízzük:

 

  1. A vállalkozásról nem szerepel olyan bejegyzés nyilvántartásunkban, mely szerint a Magyar Bíróság a vállalkozásra nézve fogyasztói jogsértés, vagy károkozási ügyben jogerősen terhelő ítéletet hozott, és a vállalkozás a fogyasztónak okozott kárt nem térítette meg.
  2. A vállalkozásról nem szerepel olyan bejegyzés nyilvántartásunkban, mely szerint tevékenységével kapcsolatosan a Teljesítésigazolási Szakértői Szerv vélemény megállapításai alapján előirányzott intézkedéseket nem hajtotta végre.
  3. A vállalkozásnak nincs az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott nettó adótartozása, valamint köztartozása.
  4. A vállalkozás a NAV által közreadott adóhiányosok, hátralékosok listáján az elmúlt 12 hónapban nem szerepelt.
  5. A vállalkozás nem áll csődeljárás alatt.
  6. A vállalkozás nem áll felszámolási eljárás alatt.
  7. A vállalkozás nem áll kényszertörlési eljárás alatt.
  8. A vállalkozás nem áll végelszámolási eljárás alatt.
  9. A vállalkozás nem áll hivatalból elrendelt törlési eljárás alatt.
  10. A vállalkozás nem áll fizetésképtelenségi eljárás alatt.
  11. A vállalkozás nem áll bírósági végrehajtási eljárás alatt.
  12. A vállalkozás adószáma nincs szankciós jelleggel törölt státuszban.
  13. Alávetési nyilatkozattal a megyei (fővárosi) Békéltető Testületek határozatát a természetes személy építtetővel szemben fogyasztói jogviták békés rendezése érdekében elfogadta.
  14. A vállalkozás rendelkezik az egyes szakmai tevékenységéhez szükséges hatósági és egyéb jogszabályban előírt engedélyekkel.
  15. A vállalkozásról nem szerepel olyan bejegyzés nyilvántartásunkban, mely szerint tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszügyben az 1997. évi CLV. Fogyasztóvédelmi Törvényben leírt Békéltető Testület terhelő határozatot hozott, de a gazdálkodó szervezet a határozatot nem hajtotta végre.
  16. A vállalkozás garanciális kötelezettségek, illetve más szerződésben vállalt, vagy törvényileg előírt kötelezettségek elmulasztásáról nem érkezett bejelentés.
  17. A vállalkozás nem szerepel a nem teljesített Békéltető Testületi ajánlások listáján.
  18. A vállalkozás nem szerepel a Békéltető Testülettel együtt nem működő vállalkozások listáján.
  19. Fogyasztóvédelmi bírsággal nem büntették a vállalkozást.
  20. A Gazdasági Versenyhivatal nem büntette a vállalkozást.
  21. Munkaügyi vagy munkavédelmi jogsértési ügyben nem volt érintett.
  22. A vállalkozás tulajdonosainak vagyoni részesedése nem áll lefoglalási eljárás alatt.
  23. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara építőipari kivitelezői nyilvántartásában szerepel.
  24. Alávetési nyilatkozattal a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Választottbíróságot az építtetővel vagy az alvállalkozóval szemben, a szerződésből eredő gazdasági viták eldöntésére elfogadja.
  25. A vállalkozás eleget tett az éves beszámoló letétbehelyezési és közzétételi kötelezettségének.
  26. A vállalkozás tulajdonosai és vezetői nem állnak elfogató parancs általi körözés alatt az Országos Rendőr-főkapitányság közérdekből nyilvános körözések listája alapján.
  27. A médiában és interneten folytatott mélységi kutatás nem jelzet negatív információt.

A bizalmi besorolások a bizalmi pontok teljesülésével kerülnek besorolásra.

A bizalmi besorolásokat a Nyugodt Építkezés Információs Iroda elemzői a rendszeres utóellenőrzések alkalmával felülvizsgálják, és adott esetben változhat az igazolással rendelkező vállalkozás besorolása.

Alap A (A)

Az Alap A (A) bizalmi besorolásba a nyolc bizalmi pontból négynél kevesebb bizalmi pontot teljesítő vállalkozások kerülnek.

Dupla A (AA)

A Dupla A (AA) bizalmi besorolásba azok a vállalkozások kerülnek, akik a nyolc bizalmi pontból négyet teljesítenek.

Tripla A (AAA)

Azok a vállalkozások, akik a nyolc bizalmipontból hat bizalmi pontot teljesítenek a Tripla A (AAA) bizalmi besorolásba kerülnek.

Tripla A plusz (AAA+)

A legmagasabb Tripla A plusz (AAA+) bizalmi besorolású vállalkozások példamutató piaci magatartásukon túl a nyolc bizalmi pontból hat bizalmi pontot teljesítettek és minimum 5 éve megfelelnek a minősítési rendszer szigorú kritériumainak.

Teljesíthető bizalmi pontok:

Ellenőrzött panaszmentesség

Felelősségbiztosítás

Békéltető Testületi alávetés

Hitelesített referencialista

Minimum 5 éves működés

Szakkivitelező – szakkereskedő

Köztartózásmentes adózó

Kiemelkedő fogyasztói elégedettség

Ellenőrzött panaszmentesség - részletek

Az Építőipari Panasznyilvántartás elsősorban olyan határozatokat tart nyilván, amelyeket építőipari, vagy az építőiparhoz kapcsolódó fogyasztói panaszügyben, illetve jogsértési ügyben az 1997. évi CLV. fogyasztóvédelmi törvényben leírt Békéltető Testület, vagy a Magyar Bíróság az egyes gazdálkodó szervezetek terhére hozott.

A fentebb leírtak alapján az a gazdálkodó szervezet kerül be negatív bejegyzéssel az Építőipari Panasznyilvántartásba, amellyel szemben az alábbi tények közül legalább egy megállapítható:

  1. az érintett gazdálkodó szervezet tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszügyben az 1997. évi CLV. Fogyasztóvédelmi Törvényben leírt Békéltető Testület terhelő határozatot hozott, de a gazdálkodó szervezet a határozatot nem hajtotta végre,
  2. a Magyar Bíróság a szolgáltatóra nézve fogyasztói jogsértés, vagy károkozási ügyben jogerősen terhelő ítéletet hozott, és a szolgáltató a fogyasztónak okozott kárt nem térítette meg.
  3. az érintett cég/vállalkozás megszűnt és a garanciális kötelezettségek, illetve más szerződésben vállalt, vagy törvényileg előírt kötelezettségek teljesítéséről annak tulajdonosai nem gondoskodtak

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy az Építőipari Panaszmentességi Igazolásra való jogosultságát végleg elveszíti az érintet gazdálkodó szervezet. Ez a szankció az érintett gazdálkodó szervezet valamennyi természetes személy tulajdonosára külön-külön is érvényes, ami azt jelenti, hogy amennyiben valamelyikük új céget, vagy vállalkozást alapít, illetve másik cégben is tulajdonosok, úgy ezek a cégek is elveszítik jogosultságukat az Építőipari Panaszmentességi Igazolásra.

Békéltető testületi alávetés - részletek

Az 1997. évi CLV. Fogyasztóvédelmi Törvényben leírt Békéltető Testület határozatára vonatkozó általános alávetési nyilatkozat. Alávetési nyilatkozattal a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő Békéltető Testület határozatát az építkező-felújító fogyasztókkal szemben, a szerződésből eredő fogyasztói jogviták békés rendezése érdekében elfogadja. A nyilatkozat érvényességét az „Építőipari Panaszmentességi Igazolás” minősítés birtoklásának ideje alatt fenntartja.

Az 1997. évi CLV. törvény 32. § (a) bekezdésére, melynek értelmében, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte.

Továbbá az is fontos, hogy az 1997. évi CLV. törvény 36. § (3) bekezdésére, melynek értelmében, ha a vállalkozás a tanács kötelezést tartalmazó határozatát vagy a határozattal jóváhagyott egyezséget a teljesítési határidőn belül nem hajtja végre, a fogyasztó kérheti a bíróságtól a tanács határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását, a békéltető testület elnökének egyidejű értesítése mellett.

Minimum 5 éves működés - részletek

A statisztikák alapján megállapítható, hogy nem túl magasak az új alapítású cégek túlélési képességei, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden 12. cég megszűnik egy éven belül.

Köztartózásmentes adózó - részletek

NAV köztartózásmentes adózó – megbízható adózó – nemleges adóigazolás

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (a továbbiakban: Art.) 260. §-a alapján köztartozásmentes adózói adatbázisban kizárólag az az adózó szerepeltethető, aki/amely együttesen megfelel az alábbi feltételeknek:

  • a közzétételt megelőző hónap utolsó napján nincs az állami adó- és vámhatóságnál és vámhatóságnál nyilvántartott nettó adótartozása, valamint köztartozása;
  • a közzétételt megelőző hónap utolsó napján nincs behajthatatlanság címén nyilvántartott, és el nem évült tartozása;
  • nyilatkozata alapján a közzétételt megelőző hónap utolsó napjáig esedékes bevallási és befizetési kötelezettségének maradéktalanul eleget tesz/tett;
  • nem áll csődeljárás, végelszámolás, kényszertörlési, illetve felszámolási eljárás alatt;
  • csoportos adóalanyiság esetén a csoportos adóalanynak nincs általános forgalmi adó tartozása;

nem minősül adó megfizetésére kötelezettnek.

A köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel iránti kérelem kizárólag elektronikus úton nyújtható be a KOMA elnevezésű nyomtatvány használatával.

Az adatbázisban az egyéni vállalkozók és az adószámmal rendelkező magánszemélyek kérelmük alapján adóazonosító jellel és/vagy adószámmal is szerepelhetnek.

Felelősségbiztosítás - részletek

Tervezői és kivitelezői felelősségbiztosítás

A biztosításnak ki kell terjednie a szerződés megszűnését követő 3 éven belül bekövetkezett, a biztosító részére bejelentett, biztosítási eseménynek minősülő károkra. A károk lehetnek dologi károk, személyi sérüléses károk és tisztán vagyoni károk, melyeket a tevékenységet végző a tevékenység végzése, szerződésének teljesítése kapcsán okoz.

Vízvezeték- és villanyszerelő kötelező szakmai felelősségbiztosítás

219/2017. számú kormányrendelet a villanyszerelők bejelentéséről és nyilvántartásba vételéről szól, és kötelezővé teszi a nyilvántartásba vett szakemberek számára, hogy kötelező felelősségbiztosítást kössenek az alábbi tevékenységekre: villamos energia hálózatra saját beruházás keretében történő csatlakozás során csatlakozó-berendezés létesítése és kivitelezése (fázisonként legfeljebb 100 A túláramvédelmi szervvel védett és 1000 V feszültségszintet meg nem haladó csatlakozó-berendezésre); villamos energia hálózatra saját beruházás keretében történő csatlakozás során csatlakozó-berendezés létesítése és kivitelezése (feszültségszint korlátozása nélkül).

A 220/2017. számú kormányrendelet pedig a víziközmű-bekötést végző személyek bejelentéséről és nyilvántartásáról szól, és szintén kötelezővé teszi számukra, hogy kötelező felelősségbiztosítást kössenek a jogszabályban meghatározott tevékenységekre: ivóvíz-bekötővezeték építése, kivitelezése; szennyvíz-bekötővezeték építése, kivitelezése.

Termékfelelősség-biztosítás

A termékfelelősségi kiegészítő feltétel alapján megkötött felelősségbiztosítási szerződés keretében a biztosító – a szerződésben megállapított mértékben és feltételek szerint – mentesíti a biztosítottat, mint a biztosítási ajánlaton megnevezett termék gyártóját, importálóját, forgalmazóját, a termék hibája által a biztosítón és a biztosítotton kívüli személynek okozott olyan személysérüléses károk és dologi károk megtérítése alól, amelyekért a biztosított a termékfelelősségre vonatkozó jogszabályok szerint felelősséggel tartozik. A biztosított termékek ugyanazon hibájára visszavezethető károk (sorozatkárok) egy káreseménynek tekintendők.

Szakkivitelezői - szakkereskedői - részletek

A Nyugodt Építkezés Információs Iroda tapasztalataiból egyértelműen megállapítható, hogy az építőipar általános szakmai színvonalának süllyedése, talán hosszútávon még a munkaerőhiánynál is súlyosabb kérdés lehet. Ennek elkerülésében meghatározó jelentőséggel bír az építőipar gazdasági szereplőinek szakmai színvonalának növelése, aminek nélkülözhetetlen feltétele, a tudatos önképzés.

Ilyen szakkivitelezői és/vagy szakkereskedői szerződésnek tekinthető a gyártó, forgalmazó cég vagy szakmai szervezet által kiállított képzési igazolás vagy oklevél is.

Hitelesített referencialista - részletek

A vizsgált vállalkozás által bemutatott referencialistát a Nyugodt Építkezés Információs Iroda elemzői hitelesítik.

Minimum 5 db ellenőrizhető referencia, név, projekt és helyszín megadásával. Kötelező a telefonos elérhetőségekre is, hogy elemző munkatársaink ellenőrizni is tudják őket.

Így biztosított a 100%-hitelesség.

Kiemelkedő fogyasztói elégedettség - részletek

Legalább egy értékelés 4.0 vagy annál magasabb értékelési átlaggal.

A nyugodtepitkezes.hu oldalon beérkező értékelések mellett évente egy alkalommal kampányszerűen internetes hirdetéseken keresztül webes felméréseket (CAWI-Computer Assisted Web Interviewing methodology) is végez szervezetünk.

A beérkezett értékeléseket minden esetben hitelesítik elemző munkatársaink.

Így biztosított a 100%-hitelesség.

JOGOSULTSÁG ELLENŐRZÉS VÁLLALKOZÁSOKNAK

JOGOSULTSÁG ELLENŐRZÉSE

(ingyenes előminősítés)

A jogosultság ellenőrzése nem jelent kötelezettséget az Építőipari Panaszmentességi Igazolás igénylésére!

A Nyugodt Építkezés Információs Keretrendszer Működési Szabályzatának tartalmát megismertem és elfogadom. 
A biztonság és a magánélet az első számú prioritás számunkra.
A legfrissebb webes szabványokat és ellenőrzéseket alkalmazzuk, amelyek garantálják az Ön adatainak biztonságát. A megadott adataim kezeléséhez hozzájárulok, az Adatvédelmi szabályzatban foglaltakat elfogadom.
Továbbá a gomb megnyomásával hozzájárulok, hogy a nyugodtepitkezes.hu oldal üzemeltetője információs leveleket küldjön számomra.

A jogosultság ellenőrzése nem jelent kötelezettséget az Építőipari Panaszmentességi Igazolás igénylésére!